Szinte állandó vendégként költözött be a magyar tévénézők nappalijába Gyömrő város lemondott és tegnap éppen újraválasztott polgármestere az elmúlt héten. A kampányfinist Gyenes Levente remek érzékkel minél több képernyős megjelenési lehetőség szerzésére használta fel, így a TV2 több műsorában is feltűnt a választás előtti napokban.
Beszélgetett a Mokkában Szebeni Istvánnal augusztus 22-én, a Tényekben augusztus 23-án Pachmann Péterrel (A Jó Gyömrőn élni az adás 24. percénél), de mutatott be délelőtti műsorsávban recepteket is augusztus 25-én, méghozzá lecsót, gyömrői módra.
A volt és most már ismét, hatalmas többséggel megválasztott polgármester igazi városmarketing szakértőként, gourmand-ként, a városáért mindenre képes, tetterős, nagyszerű emberként jelent meg a műsorokban.
A meghívások apropóját egy blog nyári közönségszavazása adta. Az utazási blog szimpatikus, újságíró végzettségű írója személyes utazási élményeit teszi közzé népes rajongótábora lgnagyobb örömére. A http://mertutaznijo.cafeblog.hu/ bloggere június végén tette fel blogjában a kérdést: melyik Magyarország kedvenc kisvárosa az olvasók szerint. A szavazásra több mint 6000 szavazat érkezett. És bár a szavazást eredetileg a 16.000 lakosság alatti kisvárosoknak szánta, de 1002 szavazat annyira meggyőző volt, hogy az idén 17113 fős lakosságot számláló Gyömrőnek a blogger különdíjat adományozott (sic!).
Bár a szavazás kiírója szerint tétje nem volt a szavazásnak, nyereményjáték sem kapcsolódott hozzá, mégis jött 6000 voks. Ráadásul olyan szívbőljövő, valós értékeket felvonultató megmérettetéssé vált, akkora fokú hitelesség társult hozzá, hogy méltónak találtatott a széles körű publicitásra. Ilyenkor megnyugszom, mennyire hírérzékeny a média kishazánkban: 1002 fő véleménye is elegendő az országos nyilvánosság eléréséhez. Nem is értem, vajon a győztes Tapolca miért nem használta ki jobban ezt a lehetőséget (mindössze egyetlen újságcikk lelhető fel a témában), a második helyezett Kőszeg (570 szavazat), illetve a harmadik Balatonfüred (529 szavazat) miért nem látta meg a szereplési lehetőséget a díjban.
Polgármester jelöltek! Használjátok ki médiát! Ha lassan is (az eredmények már július végén meglettek), de be lehet kerülni a médiába! Ráadásul éppen akkor, amikor a legnagyobb szükség van rá, hiszen Gyenes Levente kiválóan építette személyes márkáját (ki emlékszik már a Blikk meztelen fotóira a Pucér nőről szippantott fehér port a gyömrői polgármester – 18+ örökbecsű trash-hírére, számlagyáras, jogerős nem letöltendő börtönbüntetésre), alkalmas és magabiztos városvezetőként mutatkozott a műsorokban, éppen az időközi választás előtti napokban.
Egy blogszavazás, néhány buzdító megosztás a közösségi médiában és (dobpergés): lehettek a legvidámabb falu, vagy a legkedvesebb kisközség, esetleg a legrokonszenvesebb nagyváros! És akkor nincs megállás: a gondosan megstylingolt külsőhöz illeszkedő városvezetői karizma (ne feledjétek, mindez fejleszthető, elsajátítható!) garantált siker, választáshoz, újraválasztáshoz egyaránt.
Kép forrása
Érdekelnek a kényes kommunikációs helyzetek? És a lehetséges megoldásuk? Iratkozz fel a KrízisPR Blog értesítőjére és megkapod legfrissebb posztjainkat kríziskommunikáció, változáskommunikáció témakörében.