
2020 sok szempontból sorsfordító év mindannyiónk életében. Egy világjárvány árnyékában szerveződnek újjá a munkahelyek. Új tudásra van szükség és rengeteg beszélgetésre. Ezért indít útjára két kommunikációs szakember egy szakmai est-sorozatot. Az első évad fókuszában a pandémia HR-kihívásai lesznek.
A 10 estre tervezett új, Munkahelyi és üzleti konfliktusok sorozatban elsősorban cégvezetők, HR iránt érdeklődők figyelmére számít. Azokra a munkahelyekhez kötődő konfliktusokra koncentrálnak, amik újonnan megjelentek, vagy felerősödtek a COVID-19 világjárvány nyomán. Így a home office megítélése, a teljesítménymérés és teljesítmény fenntartás, a leépítés, az onboarding és távolról való betanítás kérdései is megjelennek témaként.
Mi a meetup?
A meetup formátum az USA-ból indult világhódító útjára 2001-es amerikai terrortámadást követően. A meetup-mozgalom célja, hogy új kapcsolódási pontokat hozzon létre érdeklődés alapján ismeretlenek között. A világ számos országában jelen lévő mozgalommal a meetup.com oldalon, regisztrációt követően ismerkedhetünk meg részletesen. Magyarországon is évtizedes hagyománya van a meetupoknak. Vannak szabadidős (nyelvtanuló, sziklamászó, makramézó, jóga) csoportok, de szép számmal találunk szakmai és önképző közösségeket is. A meetupok általában 1 -3 órás összejövetelek, ahol egy közös tevékenység vagy téma iránt érdeklődő emberek találkoznak.
Nagyon fontos, hogy a szerveződés központja a meetup.com webportál. A csoportokhoz ezen keresztül lehet csatlakozni. Minden csoport önálló. A megadott személyes adatokat a meetup.com kezeli, így emailcímet, vagy bármilyen személyes adatot a meetup szervezői nem kapnak meg. A csoporthoz csatlakozó bármikor kiléphet a csoportból és természetesen más csoportokhoz is csatlakozhat. A csoporttalálkozók szervezését emlékeztetőkkel, hírlevelekkel is segíti a globális meetup közösség.
Inspiráció a túléléshez
Azokra a témákra koncentrálnak a szervezők, amelyek a pandémia árnyékában leginkább foglalkoztatják a munkahelyek megtartásáért és a munkavállalókért felelős menedzsereket és cégvezetőket. Ezen cikk olvasói is tapasztalhatták, hogy a folyamatosan változó helyzethez újfajta megközelítésekre és tudásra van szükség. Sokat tanulhatunk egymástól, hogy átvészeljük az előttünk álló időszakot, ezért érdemes megragadni minden lehetőséget, ahol gyakorló szakemberek beszélnek tapasztalataikról. Az esteket Princz Katalin alternatív vitarendező és Vas Dóra kríziskommunikációs specialsta szervezi.
Kérlek, csatlakozz a Munkahelyi és üzleti konfliktusok csoporthoz, ha érdekelnek a munka világához kötődő nehéz kommunikációs helyzetek!

A koronavírus járvány időszakában az CX-Ray ingyenessé tette Pulse felmérését, hogy ezzel segítsék a home office-ba kényszerült csapatok hatékonyságának megőrzését. A munka hatékonyságának mérése, a csapat összetartozásának megőrzése gyerekcipőben jár tartós home office esetén. Minden tapasztalat ezen a téren nagy segítség a HR-vezetőknek.
A koronavírus járvány időszakában főleg a termelő, gyártó cégek belső kommunikációját gyorsíthatja fel a CHEQ Kríziskommunikáció, mely a Talk-A-Bot fejlesztése. A járvány időszakában ingyenesen használható megoldásról Deliága Ákost a cég ügyvezető igazgatóját kérdeztem.

Elsőként is tisztázzuk: nem Schobert Norbert élő Facebook-bejelentkezésétől robbant fel a magyar internet. A magyar közösségi szcéna egyik legrégebben aktív személyiségeként megtanulta az idők során, mivel és hogyan válthat ki aktivitást a rajongóiból, de az egész internet berobbantásához ez kevés lett volna. 

A bánat és gyász normális és természetes válasz bármilyen veszteségre. Akár egy munkahely elvesztése, egy válás is gyászreakciókat válthat ki, nemcsak egy családtag vagy kolléga halála. Minden munkahelyi közösséget érintheti a veszteség miatti fájdalom, a háromfős családi céget, és a többezres multit egyaránt. Pedig a munkáltató egyet akar: termelékenyen és hatékonyan, lehetőleg jó csapatszellemben és nagyobb konfliktusok nélkül teljesítsék a kitűzött célokat a dolgozók.
Az egyik leggyakoribb kríziskommunikációs hiba az, hogy nem vesszük komolyan az adott válsághelyzetet, nem azonosítjuk válsághelyzetként. Ez mindig a menedzsment hibája. És nagyon sokszor tapasztaljuk azt is, hogy hatalmas ára van annak, ha nem jól méri fel a vezetőség egy adott krízis lehetséges, potenciális hatásait és nem a lehető legrosszabb forgatókönyvre készül fel. Ha ezt a két, triviális elvet betartja a Fidesz, most nem Karácsony, hanem Tarlós ünnepel.
A Facebook, az Instagram térhódításával nemcsak a mindennapi kapcsolattartás, a születésnapi és névnapi köszöntések terepe lett a közösségi média, de a részvétnyilvánítások is kommentekben érkeznek. A digitális korban a gyász kifejezésére csak
Végigélni egy kapcsolat minden mozzanatát a nagy nyilvánosság előtt: átlagemberként nem is gondolunk bele, mennyire fárasztó lehet. A nyilvánosság ugyanis hat a kapcsolatra, és ez alól nagyon nehéz kivonni magát egy-egy ismert párnak. Nádai Anikó Aurélióval való
Néhány nap múlva rajtol a Konyhafőnök új évada, ráadásul két új zsűritaggal, ismét mezei versenyzőkkel, nem celebekkel. Egészen egyszerűen nem tudom elvonatkoztatni ezt a tényt attól, hogy Orbán Ági Konyhája Facebook-posztjában (március 20-án) a húsvéti nyulakkal kapcsolatos poszttal került az újságok címlapjára. Blikk, NőkLapjaCafe, 24.hu, origo.hu, 444.hu -sorolni is alig győzöm a “nyusziharc” sajtóvisszhangját, melyet egyetlen, egy 7000 fős Facebook-oldalon kitett kép generált.
Érdekelnek a kényes kommunikációs helyzetek? És a lehetséges megoldásuk?
Velkovics Vilmos a diáktüntetések után Kálló Dánielt, a Független Diákparlament szóvivőjét látta vendégül az EchoTV -n. Kínos és fájdalmas a beszélgetésről készített videó: pökhendi és arrogáns hangvételű alázás folyik a stúdióban, amit a téma iránt érdeklődőként nézni is kényelmetlen.