Kazán, kazán, te mindenem…
2019. január 30. írta: Vas Dora

Kazán, kazán, te mindenem…

 

oszter-sandor-notazik.pngAz élő bejelentkezésnek mindig van egy sajátos íze, nem hiába imádják a Facebookon és a Youtube-on ezt a műfajt. A hagyományos, lineáris TV-adások műsorfolyamát is gyakorta színesíti ez. Tele az internet vicces bakikkal, elrontott, vagy éppen túl megrendezett élő bejelentkezéssel. Mert az élőzésnek pont a spontaneitás a lényege. Ha még van, aki emlékszik Bencze Péter bajai halászlé fesztiválos élőjére, annak nem is kell tovább magyaráznom, mennyire benne van a lehetőség a “bármire” is.

A Mokkában rendszeresek az élő bejelentkezések, ebben semmi különös nincs. A riporter is ismerős lehet a fanatikus Mokkázók számára. A január 25-ei diósjenői élő azonban a Hír TV Panaszkönyv című műsorát megszégyenítő részletességgel mutatta be az Oszter -család kálváriáját, a három hónap fagyoskodás, a napi többórás fűtési teendők, a zongorázásra alkalmatlan hőmérséklet ecsetelésével. 

Panaszbejelentés élőben

Az Oszter -villából bejelentkező Mokka- riportban egy cég neve hangsúlyosan szerepelt a riportban. Míg egy-egy CSR kampánynál, jó kezdeményzésnél kínosan ügyelnek rá a riporterek, hogy még véletlenül se említsenek meg az interjúalanyok egy-egy márkanevet, itt többször is megjelent egy jóhírű kazángyártó cég neve. Ráadásul kifejezetten negatív kontextusban.

Valóban, meglévő tendencia és egyre többször fordul elő, hogy nem a cég dedikált vonalán, ügyfélszolgálatához érkezik egy-egy vásárlói panasz, hanem valahol beszélnek a cég termékéről, szolgáltatásáról, amiről csak közvetve, vagy későn, vagy nem is értesül a cég. Fogjuk fel úgy, itt ez történt, bár messzemenőkig etikátlannak és egyoldalúnak tartom, hogy a néven nevezett cég számára nem biztosítottak reagálást, illetve a riporternek sem jutott az az egyszerű kérdés az eszébe, hogy: Tessék mondani művész úr, felvették a kapcsolatot ezzel a céggel? Mondtak ők valamit erre a problémára? 

Aránytévesztés: mi számít fagyoskodásnak?

A riport elsőként azért nem süllyedt el a reggeli műsorok zaccában, mert a comment.com remek összefoglalójára reflektálva egy nappal korábban több újság is (itt  például) foglalkozott azzal a sajnálatos esettel, hogy a Bosnyák téren megfagyott éjszaka egy ember. A még zongorázni sem lehet – művésznői panasz bizony ennek fényében minimum rosszízű. 

Reagál a kazános cég

Másodszor pedig kedden került reflektorfénybe, amikorra az Immergas cég reagálását hozták le újságok, mely igazán parádésra sikeredett.

Azt jótékony homály fedte a cég részéről, vajon mennyit fizetett a művész úr a kazán szakszerű beüzemeléséért (a ripost lehozta, 700 000 Ft-ot)). Mindenesetre a probléma kezeléséért hatalmas elismerés illeti a cég ügyvezetőjét: azt csinálták és csak addig mentek el, ameddig az ő kompetenciájuk kiterjed. Felhasználták a saját márkájuk erősítésére ezt a negatív szotrit, edukálták az embereket arra, hogy szakszervíz üzemelje be a készülékeket.

Nézzük, mi mindent tudtunk meg az Immergas közleményéből, melyet Papp Viktor, a cég ügyvezetője jegyez (sajnos a teljeset nem találtam, ha valakinek megvan, tegye fel kérem szépen kommentbe!, mert minden szava minta lehet ilyen helyzetbe került cégek számára):

1. hogyan kell beszerelni a gázkazánt?

Elsősorban szükségesnek tartom megemlíteni, hogy egy gázüzemű kazán beszerelést Magyarországon csak az erre hivatott szakemberek végezhetik, figyelembe véve az érvényben lévő ide vonatkozó előírásokat, a fűtési rendszer adottságait és az adott gázüzemű berendezés telepítési feltételeit. Minden gázüzemű berendezés, a vonatkozó törvények és rendeletek értelmében, a beszerelés után csak akkor használható, ha azt a gyártó által feljogosított szerviz beüzemeli.

2. Milyen időközönként kell felülvizsgáltatni?

Köztudott, hogy valamennyi gázkazánt a biztonságos és hibátlan működés érdekében évente legalább egyszer felül kell vizsgáltatni szakszervizzel.

3. Hogy került a kazán Oszterék villájába?


Oszter Sándor üzemeltetésben lévő gázkazánját, mint utólag kiderült, cégünk 2011 októberében értékesítette kereskedelmi partnerünknek, amely azt eladta egy szerelő partnerének vagy egyenesen a fogyasztónak. Az első értékesítés óta eltelt 7 év alatt a kazán hivatalosan, dokumentálhatóan beüzemelésre nem került, azon rendszeres karbantartást az Immergas által feljogosított szakember nem végzett.

4. Mi okozta a hibás működést?

a gázkazán beszerelésének színvonala minősíthetetlen volt, azt olyan alapvető hibákkal végezték el, amelyek szükségszerűen oda vezettek, hogy a fűtési rendszer és ezzel együtt a gázkészülék felmondta a szolgálatot.  

5. Mit tettek a vevőért?

Kiszálltak a helyszínre és szakembereikkel megjavították azt. Most a kazán működik. 


6. Mi az eset tanulsága?


Kérnek mindenkit, hogy szakszervízzel dolgoztasson.

Csak így tovább!

Szerintem ez egy nagyon szerethető sztori, és szépen megmutatja, hogy egy cég, azonnali reagálással, tárgyszerű kommunikációval, a vevő problémájának megoldására koncentrálva jól is ki tud jönni egy reménytelennek tűnő, kínos helyzetből. Óriási elismerés az Immergasnak, hogy mertek és tudtak szakszerűen reagálni az adott helyzetre. 

 Kép forrása: Oszter Sándor nótázik a Nem élhetek muzsikaszó nélkül 1980-as színházi felvételén

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr9314598370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énisfélek 2019.01.31. 09:25:21

Valószínűleg nem sok dolgot lehet úgy elrontani egy kazán beüzemelésén, hogy ezután a kazán évekig hibátlanul működjön és csak azután romoljon el, szóval az is elképzelhető, hogy az a szerelő, aki eredetileg beüzemelte azt a kazánt, az nem követett el semmi hibát és ez a kazán most mindenképpen elromlott volna.
A "hivatalos" gyártói beüzemelők pedig állítólag háromszoros áron dolgoznak, ráadásul sok vásárló szívesebben bízik meg egy ismerős szerelőben.

Persze a gyártó megteheti, hogy csak akkor vállal garanciát a termékére, ha a beüzemelést az ő embere végzi, a vevők viszont valószínűleg nincsenek megfelelően tájékoztatva erről az apróságról, persze az is lehet, hogy a gyártóknak is kényelmes, ha a z eladott termékeik nagy része után valójában nem kell vállalnniuk a garanciát.
Talán léteznek olyan gyártók is, amelyeknél nem ennyire szigorúak a garancia feltételei.

szepipiktor 2019.01.31. 09:45:51

Konkrétan az 1970-es években érzem magam, a Népszabadság szintű "semleges" propagandaírásokat olvasgatva,
Ez a poszt most miről is szól?
A neoliberálos oldal elfogul gyülőletealapú véleményéről egy tehetős, ismert emberrel szemben?
A neoliberális szekták az aktuális projektjeihez használják fel a történetet?
Mert ugye elég ostoba demagógia egy zongaraművésznő problémáit összevetni a hajléktalanokkal...
Kb. mint pár napja egy hasonló írás az Audi piaci fizetéset vetette össze a közpénzes ELTE oktatói pénzekkel.
Értem, hogy a neomarxista, bolsevik alapú aktivista vonal számára a piac, a piacgazdaság, az egyén, az individualizmus, a siker és a többi tagadott dolog, ahogy az a kommunizmus idején is volt és mi idősebbek látjuk a párhuzamot a régi KISZ-es és a mai aktivistagondolkodás között, de tényleg ezt tartják demokráciának, hogy bármit meghamisítanak, eltorzítanak?
Köpködik a közmédiát, miközben ugyanazon módszerekkel dolgoznak?
A történet: REKLÁM! Egy sikeres színész, egy sikeres zongoarművésznő élt a PR lehetőségével, amikor egy KERESKEDELMI televízióban a riport megjelent. (lényegtelen, hogy a tévét támogatja-e a kormány, mert az is másik kávéház!)
ENNYIT!
Nem közérdek, nem közösségi probléma, nincs köze a hajléktalanokhoz.
A társadalomban élnek olyanok, akiknek a pali pozitív, vannak, akiknek negatív.
Ezekkel a torz propagandaírásokkal csak azt érik el a bloggerek, hogy még több választót taszítanak el, növelik a passzív halmazt és segítik a fidesz évtizedekre hatalomban maradni.
Nem 1917-et élünk, ez nem a Téli Palota ostroma, demokrácia és polgári társadalmak vannak, a jog szabályozza a napjainkat. Abba pedig beletartozik: nem hazudunk!

szepipiktor 2019.01.31. 09:46:56

@énisfélek: Ugye tudod, hogy sem a tévériport, sem ez az írás nem a kazánról, a garanciáról szól(t)?
Mindkettő propaganda.
A tévéé egyszerű üzleti PR
A posztolóé full politikia PR

cs.zoli 2019.01.31. 09:54:38

Ha valaki nem tudná, a következőképpen zajlik egy ilyen kazáncsere / beszerelés:
- Kell először is egy kémény (ha nincs még, vagy a régi kazánhoz másféle bélelés kellett, amire igen nagy az esély). Ennek a kéménynek el kell készülnie, mielőtt a kazánt a helyére szerelik.
- A kazánt tipikusan az engedélyes gázszerelő szereli fel egyetemben a hozzávezető csövekkel, illetve ő / (néha a gépész, aki a radiátorokat szerelte fel), tölti fel a rendszert, esetleg mossa át, stb. A kazán működőképes, mikor ez megtörténik, és hivatalosan is használatba vehető.
- Valamikor kijön a gáz MEO-s, hiszen jó eséllyel hozzá kellett nyúlni a gázvezetékhez, ez általában gáztervezést, engedélyezést, stb is magában foglal.
- Ekkor, és csak ekkor, ha megvan a gáz MEO és komplett fel van szerelve a kazán, jön ki a márka hivatalos szerelője, aki kb ránéz az egészre, ha véletlenül valamit csinálni kell, akkor fintorog, semmiképpen nem tölt sok időt beállítással, ilyesmivel, még véletlenszerűen sem magyarázza el a vevőnek a kazán működését és használatát.
Átad egy lepecsételt aláírt papírt, ami a hivatalos beüzemelést tanúsítja és indítja a garanciát.
Tapasztalataim szerint a gyári beüzemelés a papíron kívül mást nem biztosít.

Érzésem szerint, ha 7 évig ment a kazán és utána elromlott, a szerelés nem lehetett hibás. Az egyetlen, amit gyanítok, amire ilyesmit ezen körülmények közt rá lehet fogni, az az iszapleválasztó hiánya, ami 7 éve talán elő sem volt írva a garanciához, nem tudom. Nekem van olyan kazánom, ahol nem rakott az ember ilyet, én is csak évekkel később tudtam meg, hogy ilyen egyáltalán létezik.

Szóval az adott és a tipikus körülmények ismerete nélkül nem érdemes nagyon ítélkezni az eset felett.....

polly graph 2019.01.31. 09:58:31

Pár éve vásároltunk egy viszonylag egyszerű átfolyós vízmelegítőt (nem ezen cég terméke). A szakszerű beszerelésre a céggel leszerződött szerelő három hét múlva tudta volna beszerelni a készüléket, így kénytelenek voltunk egy másik szerelőt kihívni. Semmi gond nincs vele.

RHalacska 2019.01.31. 10:24:47

@cs.zoli: Nekem 2009 ben a hivatalos beüzemelő jött rá, hogy a gázszerelő nem jól kötötte az elektromos rendszert be, ezért tönkrement 2 panel darabja 20-30 eFt volt akkor. A beüzemelő fogta, és rámondta, hogy gyári hibás, kicserélte garanciában. Rendbereakott minden bekötést, ellenőrizte, beüzemelte. Azóta is ő jár hozzánk, ha valami gond van. Iszapleválasztó meg már 2009 ben is volt, nálunk berakták.

roli101 2019.01.31. 10:27:01

@szepipiktor: Tehát szerinted a gazdaság a világ természetes velejárója. szerinted úgy helyes, hogy a Föld 26 leggazdagabb emberének ugyanannyi a vagyona a legszegényebb felének, azaz 3,5 milliárd embernek.
És aki gazdag, annak mindig igaza van és mindent lehet?
Ez ugyanaz az ember, aki egy tavat épített a birtokára, mert megteheti, leszarva a törvényeket és az embereket.
atlatszo.hu/2017/08/03/oszter-sandor-mesterseges-to-epitesevel-veszelyezteti-a-borzsony-legnagyobb-tavat/
Ha lenne saját céged, amit egy pillanat alatt tönkretehet egy a celeb, aki bejelentkezik, hogy népszerűsítse magát, akkor értenéd, hogy miről szól a cikk. A cég leszarná az esetet, ha nem mondják be a cég nevét és tüntetnék fel negatívan.
Mit csinálna szerinted a Coca-Cola, ha egy magyar gazdagocska celeb a tévében nyilatkozna, hogy szar kóla, többször is hányt tőle?
Én is az 1970-es évekbe érzem magam, de ez leginkább a kisz-es országvezetésnek köszönhető, mert most is megtehet bármit az, aki fontos ember a pártban vagy rokona, ismerőse.

$pi$ 2019.01.31. 10:32:10

"Ekkor, és csak ekkor, ha megvan a gáz MEO és komplett fel van szerelve a kazán, jön ki a márka hivatalos szerelője, aki kb ránéz az egészre, ha véletlenül valamit csinálni kell, akkor fintorog, semmiképpen nem tölt sok időt beállítással, ilyesmivel, még véletlenszerűen sem magyarázza el a vevőnek a kazán működését és használatát."

És kér érte 28000 forintot. Én alhajtottam, a kazán azóta is köszöni, jól van. Elolvastam a kazán kézikönyvét angolul, abban az volt, hogy csak akkor kell márkaszervíz, ha más áztípusra akarom átállítani vagy nem szabványos a gáznyomás.

A márkeszervíz beüzemelő embere azt mondta, hogy "meg kell néznie". A megnézés nekem nem ér meg 28 000 forintot, az gyakorlatilag a kazán árának 10%-a. Kit tudom fizetni, de nem szeretem, ha hülyére vesznek és 10 perc munkáért a 28 000 pofátlanul sok.

Kicknick 2019.01.31. 10:48:41

@$pi$: na igen a magyar márkaszerviz...ez mindennel így van, legyen az autó , gázkazán vagy telefon. Oszt csodálkoznak hogy rühelli őket mindenki.

cs.zoli 2019.01.31. 11:15:03

@$pi$: Igen, ezt én is akartam írni csak aztán elfelejtettem. Én kifizettem, de azt az ürgét én soha nem akarom többet látni.
Amúgy a V.. márkaszervizeseire tapasztalatom szerint érvényes, hogy gőzük sincs a készülékhez, az egyik bevallotta, hogy évek óta nem voltak oktatáson, spórol a cég....

Dr. Tom 2019.01.31. 11:24:32

A központi Immergas már nekem is segített egy ügyben, pedig nem lett volna kötelességük. Maximális respect nekik.

Tibit idézve pedig, "A Tejesember bekaphatja!"

Dr. Tom 2019.01.31. 11:27:28

@cs.zoli: a villanyszerelőt kihagytad, ő fogja kiadni az EPH jegyzőkönyvet, addig átvétel/üzembehelyezés nuku.

leonov 2019.01.31. 11:32:23

Van itt baj boven.
Ripacs celeb
"Majden jobbantudom" ugyfelek.
"Lehuzos" cegek es szagemberek.
"Suicid" alaplapokat gyarto gyartok.

Az az egy ami biztos.: a gazszerelonel nagykepubb szagembert nagyon nehez talalni. Azt hiszik magukrol hogy mind elmeleti fizikus amiert elvegeztek egy nyolcoras oras tanfolyamot. A legtobbjuk hatosagi szemelynek kepzeli magat. Franciakulcsos rendorok....

Terézágyú 2019.01.31. 11:59:28

Miccsoda egy nneomarrrcista libsibolsevista marcista egy cikk ez?????

felucca02 2019.01.31. 12:04:34

@szepipiktor:

A piac, a piacgazdaság, az egyén, az individualizmus, a siker és a többi mind-mind napjaink nerbolsevista kleptokratikus sztarokráciájában tagadott dolgok.
Ki nyeri a közbeszerzést? melyik haver? Akkor mi a francról hablatyolsz itt piacról, amikor egy tollvonással szabnak törvényeket egyetlen emberre, pro és kontra???

balfaszokkal sáncoló 2019.01.31. 12:47:00

@$pi$: Villanyos tűzhely beüzemeléséért 13 ezret kértek el tíz éve.Muszáj volt,mert csak így lett érvényes a gari..

cs.zoli 2019.01.31. 13:06:14

@Dr. Tom: Igen, biztos még mást is kihagytam, nem egyszerű menet egy ilyen gépészeti felújítás. Párat végigcsináltam az elmúlt években, és az a szörnyű, hogy akkor is nagy probléma, meg aggódás, ha nem szorít a büdzsé...
A gázosunk szerelés után kijelentette, hogy az anyagok ára több volt, mint amit kalkulált, ezért 50eFt-tal többet kér.
A gépészemmel elemről elemre összeadattam a felhasznált anyagokat és összesen volt kb 60eFt (ebből a fele az iszapleválasztó). Mondom, azért elég furcsa, hogy ennyi tapasztalat után 90%-ot téved az anyagárban...
Csak hümmögött... Aztán valahol félúton megegyeztünk, de előbb megvártam amíg lemegy a gáz MEO, mert addig függő viszonyban vagyunk....

$pi$ 2019.01.31. 13:17:39

@balfaszokkal sáncoló: "Villanyos tűzhely beüzemeléséért 13 ezret kértek el tíz éve.Muszáj volt,mert csak így lett érvényes a gari.."

Szerintem azért ez így nem állna ám meg a bíróságon. Szerintem ha bebizonyítja, hogy kimondottan azért ment tönkre a készülék, mert nem lett "beüzemelve" vagy hibásan lett felszerelve, akkor nem kell garanciát vállalnia, de ha ezt nem tudja bizonyítani, akkor kell.

Csak persze senkinek nincs humora bíróságra járni pár tízezer forint miatt.

$pi$ 2019.01.31. 13:19:16

@cs.zoli: "Mondom, azért elég furcsa, hogy ennyi tapasztalat után 90%-ot téved az anyagárban..."

Vagyis 500%-ot, nem? Ha 10 ezerre becsülte és 60 ezer lett, akkor 500%-al lépte túl a keretet. ;)

cs.zoli 2019.01.31. 13:24:30

@$pi$: hát így is lehet számolni :)

Günther von Kastenfrosch 2019.01.31. 14:12:53

Szerintem - kis túlzással - választást lehetne nyerni a gázművek/szerelők/kéményesek megregulázásával. Megdöbbentően lehúzós, türhő népség. Akinek ilyen problémája adódik (és a távhő, valamint a vaskályha kivételével adódik is mindenkinek előbb vagy utóbb), az évekig emlegeti, és az egyik legnagyobb, államilag asszisztált lehúzásnak tartja.

kvadrillio 2019.01.31. 14:18:09

HOGYEZEKA CSÓRÓ, ÉHEZŐ, AGYONSZANKCIONÁLT RUSZKIK, MIKET KÉPESEK ALKOTNI ?!!!!!!!!!

hátha még nem lennének csórók, nem éheznének és nem lennének agyonszankcionálva !!! :)

Stoltenberg: Fel kell készülni az INF-egyezmény nélküli világra
Stoltenberg
Oroszország olyan nukleáris töltettel felszerelhető, nehezen felderíthető rakétát fejlesztett ki, amely elérheti az európai városokat
MAGYARHIRLAP...

kvadrillio 2019.01.31. 14:21:02

OSZTER, A FELESEGGÉVEL EGYÜTT ,EGY ÓCSKA, ALKOHOLISTA, SEGGNYALONC !!!!!

SZARRÁ ALKOHOLIZÁLTÁK MAGUKAT MÁR, MIKÖZBEN BIRTOKUKON LÁZÁRVADÁSZT MEG KÖREIT VADÁSZTATTÁK, ÉS MINDEN ELŐNYÉT ÉLVEZTÉK ENNEK AZ INTENZÍV SEGGNYALÁSNAK ! MOSLÉK, SELEJT CSALÁD. PFUJJJJ...

infrablue 2019.01.31. 15:01:24

A TV riport "megrendelése" mögött az a remény lehetett, hogy a kazános cég mentve amit lehet, INGYEN megjavít mindent. Mivel senki nem tud munkadíjról, a csel bevált.

Vas Dora 2019.01.31. 15:45:13

@infrablue: Érdekes felvetés, de a Ripost megírta, hogy 700.000 Ft-ért javították meg a kazánt. ripost.hu/cikk-oszter-sandor-atveres-szerelo-diosjeno-gazkazan-csalas

déjá vu39 2019.01.31. 21:38:25

Mindenkinek van egy gázkazános, kéményes panasza - nekem is. De érdeklődnék - mert ez nem derül ki sehonnét - hogy vajon Oszterék kihívták-e a szervízt (bármelyiket) a a kazán javíttatásához? Vagy rögtön a TV-ket kérték meg a javításra?

károly szántana 2019.01.31. 21:39:04

@$pi$: Normálisan lezajló beüzemelés kb másfél óra + fél óra papírmunka. Légteleníteni kell a rendszert, meg meg kell mérni a frisslevegő oldali és a füstkivezető oldali légáram összetételét, mindezt szigorúan dokumentálva. Tud működni a kazán beüzemelés nélkül, de nincs semmilyen garancia arra, hogy a füstgáz a megfelelő helyre és csak a megfelelő helyre vezetődik.

$pi$ 2019.02.01. 06:53:28

@károly szántana: "de nincs semmilyen garancia arra, hogy a füstgáz a megfelelő helyre és csak a megfelelő helyre vezetődik."

Kivéve, hogy a kéményes megcsinálta, utána a kéményseprő megvizsgálta, lefényképezte és lepapírozta. :)

HjCRN+y7 2019.02.01. 07:34:20

Azert a hozzaerto szerelokrol nekem is van story-m: sok-sok evvel ezelott a vadonatuj Bosch fozolapot bekototte a villanyszerelo. Persze rosszul, tonkrement azonnal. Szakszerviz kijott, szetszerelte, mutatta hol a hiba - csovalta a fejet es vegul kicserelte garanciaban, kb 15 eve mukodik hibatlanul. Nem kerulhetett neki sokba a panel, de azota is csak az o termekeiket veszem ha lehet (suto, mosogatogep stb)

GeorgeousGlory 2019.02.01. 08:57:20

@$pi$: évenkénti felülvizsgálat :kijön a szerelő, leveszi a burkolatot kb 15-20 percet eltölt a kazánnal és kér 18000 Ft-ot. És ez nem a gyári hanem egy független szaki