A mobilinternet jó dolog.
2014. október 31. írta: Vas Dora

A mobilinternet jó dolog.

A vodafone red mobilinternet jó dolog. 

 telenor_values_460.jpgA NAV minapi elkapkodott, átgondolatlan közleménye után máris itt van következő iskolapélda, hogyan kell elbénázni egy nyilatkozatot. Most a Telenort ragadta el a „valamitazonnal!!!” heve és az Index nyilatkozatot követően pár óra múlva írásukat gyorsan ki is tették a Facebook-oldalukra. 

A twitter elszigeteltsége miatt pillanatnyilag hazánkban ez a leggyorsabb terjedésű kommunikációs forma. Dicséret  illeti a Telenort azért, hogy aktívan használja a platformot. Az egyébként friss tartalommal, kellemes hangvéletű posztokkal teletűzdelt, leginkább a fiatalokra koncentráló oldalon a poszt kissé furcsán hat.

Kép forrása a Telenor csoport hivatalos értékei

A Telenor a leghatározottabban ellenzi az internetadót és visszautasít minden rosszindulatú találgatást, mely megkérdőjelezi ezt az elkötelezettséget.

A mobilinternet jó dolog és tudjuk, hogy ügyfeleink számára milyen fontos: a mobilinternet segíti a munkavégzést, az információszerzést, a tanulást, az élmények megosztását és a szórakozást. Az egész országnak is fontos a mobilinternet terjedése, hiszen számos tanulmány kimutatta már, hogy a mobilinternet terjedése gazdasági növekedést hoz.

A Telenor az utóbbi években nagy erőkkel támogatta a mobilinternet és az okostelefonok terjedését és tízmilliárd forintokat fektetett az ehhez szükséges frekvenciák és eszközök megvásárlására.

Ezek után természetes, hogy a Telenor az ügyfelei mellett áll és határozottan ellenzi az internetes adatforgalom megadóztatását, ahogy ezt már a többi érintett céggel közös nyilatkozataiban is megerősítette.

Mi a baj ezzel a közleménnyel?

1. maradt benne indulat Egy válságos kommunkációs helyzet nem tűri meg az indulatokat, a túlzásokat, a jelzőket. (nagy erőkkel támogatta..) Mindig rengeteg energia, hogy kommunikációs kényszerben ezeket kigyomláljuk a szövegből. De muszáj.

A tűzoltóság kivonulhat a katasztrófa helyszínére nagy erőkkel oltani, a rendőrség is üldözheti nagy erőkkel a gyilkost – de ezt a fajta elszánt igyekezetet nem indokolt egy üzleti közegbe evokálni. A jó megoldás mindig az, ha minden jelzőt átgondolunk kétszer is: kell-e biztosan a szövegbe, mivel tudjuk kiváltani.

Ha már az evokáció említődött: még egy  észrevétel: a versenytársunk reklámszlogenjét (vodafone red. jó dolog) akkor sem idézném be a szövegbe, ha belefeszülök és még vagy 10 percig keresem az édes anyanyelvben a kifejezést helyettesítő körülírást, szinonímát.

2. Akiről beszélünk, azt féltjük Mindig kulcsfontosságú, hogy kinek a nézőpontjából beszélünk egy témáról. A Telenort konkrétan az a vád illette, hogy ő „dobta be” az internetadó témáját. (nyilván, külön megérne egy-két posztot, vajon milyen forrásból értesült és miért éppen most a portfolio.hu) Ha bármit is nyilatkozik ilyen szituációban a cég, csakis és kizárólag az ügyfelei védelmében, az ügyfelei érdekében kommunikálhat. A Telenornak ezt szerintem nem sikerült ebben a posztban. Nézzük, mire gondolok!

1. mondat A Telenor a leghatározottabban ellenzi az internetadót és visszautasít minden rosszindulatú találgatást, mely megkérdőjelezi ezt az elkötelezettséget. (alany: Telenor) 

2. mondat  A mobilinternet jó dolog és tudjuk, hogy ügyfeleink számára milyen fontos: a mobilinternet segíti a munkavégzést, az információszerzést, a tanulást, az élmények megosztását és a szórakozást.  (alany: mobilinternet) 

3. mondat Az egész országnak is fontos a mobilinternet terjedése, hiszen számos tanulmány kimutatta már, hogy a mobilinternet terjedése gazdasági növekedést hoz.(alany: (mobilinternet) terjedése)

4. mondat A Telenor az utóbbi években nagy erőkkel támogatta a mobilinternet és az okostelefonok terjedését és tízmilliárd forintokat fektetett az ehhez szükséges frekvenciák és eszközök megvásárlására. (alany: Telenor) 

5. mondat Ezek után természetes, hogy a Telenor az ügyfelei mellett áll és határozottan ellenzi az internetes adatforgalom megadóztatását, ahogy ezt már a többi érintett céggel közös nyilatkozataiban is megerősítette.(alany: Telenor) 

Az 5 mondatból háromban a Telenor a mondat alanya, kettőben pedig a mobilinternet, illetve a(z mobilinternet) terjedése. Az emberek, az ügyfelek három vonatkozásban kerülnek elő: „tudjuk, hogy ügyfeleink számára milyen fontos”, „az egész országnak is fontos”„ a Telenor az ügyfelei mellett áll” itt részeshatározó, társhatározó szerepre degradálódott az ügyfél, a szöveg gondolati középpontjában maga a cég áll. Ez szolgáltatóként minimum nem elegáns hozzáállás. A Telenornak (mint minden szolgáltatónak) az ügyfeleiért, a közösségért  kell kiállni egy ilyen helyzetben.

Ellenpéldaként érdemes elolvasni a A legismertebb magyar startupok a versenyképességről nyilatkozat a tervezett távközlési adó kapcsán című posztot, mely ugyancsak a Facebookon, ugyanazon nap, ugyanúgy az internetadó bevezetésével kapcsolatosan reflektál. Szépen, értelmesen, összeszedetten érvelve, indulatok és sértettség nélkül.

Azok a fránya idősíkok Amikor elmondjuk a válsághelyzetről kialakult hivatalos reagálásunkat, véleményünket pl. egy közleményben, nyilatkozatban vagy egy posztban, rettentően fontos, hogy milyen idősíkról beszélünk.
A legkönnyebb hárítás, ha nagy általánosságban mondunk valamit elvekről (cégünknek fontos az Ön hívása, kérjük, tartsa a vonalat...).  Ebből a posztból kimaradt a jövő idősíkja (Jelenleg minden munkatársunk foglalt, kérjük, ismételje meg hívását később...)

Nem visz előre a poszt.
Nem mond újat, nem erősíti az eddig elhangzottakat olyan új, jövőre mutató elemmel, ami hitelesíti a kiállást az Ügyfelekért.
Nem mondja ki: mi is megyünk tüntetni!
Nem nyugtat meg: veletek vagyunk, mert értetek vagyunk!
Nem kecsegtet: forró teát osztunk minden tiltakozónak!
Nem szervezkedik: összehívjuk, megbeszéljük, kidolgozzuk...

Az, hogy nincs új terv, nincs jövőre vonatkozó szándék, nincs egyetlen jövő idejű ige a szövegben: a jelen tétlenségéhez láncolja a céget.

Ha valóban nem a Telenor ötletéből mutálódott az internetadó terve: Miért csak az általános felszínt kapargatják? óhatatlan a feltételezés: mert pontosan tudják, hogy mi van a közhelyeken túl. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr176850051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.