Az újságíró kérdez. Ez a dolga. Néha alákérdez, néha direktben rosszindulatúan vájkál, néha feltesz olyan kérdést, amit nem illik, de legtöbbször értelmes, erős, fontos kérdéseket feszeget. A megkérdezett intézmény/cég pedig hazánkban inkább nem válaszol. Ha megteszi, akkor rendszerint későn, túl későn, mégis átgondolatlanul reagál.
Magyarország kríziskommunikációs szempontból rettentően fejletlen. Sokszor sem apparátus, sem kellő felkészültség nincsen ahhoz a cégeknél, hogy kommunikációs szakmai szempontból a fenyegetettség mértékéhez és a helyzethez illő reagálás szülessen egy-egy kellemetlenebb megkeresésre. A NAV mai, index.hu-nak küldött közleménye sajnos ékes példája annak, hogy egy agyonhalogatott reagálást hogyan lehet tökéletesen, visszavonhatatlanul elrontani.
OLVASS TOVÁBB! A blogposzt folytatódik a linkre kattintva: A semmitmondó közlemény
Érdekelnek a kényes kommunikációs helyzetek?
És a lehetséges megoldásuk?
Iratkozz fel a blogértesítőre és megkapod legfrissebb posztjainkat kríziskommunikáció, változáskommunikáció témakörében.