Szexi, vagy nem szexi?
2013. október 05. írta: Vas Dora

Szexi, vagy nem szexi?

Egy nő lábai előtt hever Christian Louboutin márkája.  A Louboutin-cipők vörös és egyéb színű szőnyegeken is elmaradhatatlanok. A párizsi székhelyű luxusmárka rajongói körében  Victoria Beckham, Rihanna, Kim Kardashian és Kate Moss is megtalálható. A New York-i Luxury Institute felmérése szerint a Christian Louboutin volt a legkeresettebb cipőmárka az amerikai tehetősek körében 2008-ban. A státuszszimbólummá válás útjára lépett márka kifejezetten drága, egy pár cipő 600 dolllár felett érhető el Amerikában. A márka terjeszkedik, sorra nyitja új üzleteit. 

A Louboutin cipők nemcsak a luxus kategóriát juttatják az emberek eszébe, mivel a cipőtervező a szex-hez is egészen közelinek tartja márkáját. Az alábbi idézet a vitrinblogban található. 

„Francia cipőtervező zseni, aki 1991 óta rendelkezik saját márkával. Mottója és célja, hogy a nőket szexivé és széppé varázsolja azáltal hogy lábaikat olyan hosszúnak mutatja, ahogy csak lehet. Minden bizonnyal ez motiválta akkor is amikor megalkotta a fétiscipőnek is beillő szerintem több mint 20 cm magas sarokkal rendelkező- gyakorlatilag hordhatatlan- darabjait. Amikor ezekről kérdezték, illetve arról, hogy hogyan képzelte, hogy ebben bárki képes járni csak annyit felelt: Ezek a cipők nem arra vannak, hogy járjanak benne, hanem hogy  nők hanyatt fekve viseljék.” 

1910-ben azzal sokkolta a közvéleményt, hogy egy olyan cipőt dobott piacra tavaszi kollekciójában, mely a sex kifejezést nézhetjük össze. Az 1400 dolláros cipőről szóló cikk beharangozójában az újságírónő nyitósora ez:

„Renowned shoe designer Christian Louboutin has released a new pair of f**k-me heels. Literal ones.”

Csoda-e, ha egy kampányban, amely az európai női szexisséget hagsúlyozza és állítja szembe más kultúra eszményeivel, megjelenik az ikonikus cipő? 

marka-botrany-szexizmus.png

Ugyanis egy Louboutin -cipőt visel 1991 belga szépségkirálynője,  Anke Van Dermeersch, aki jelenleg a  a belga flamand szélsőjobboldali Vlaams Belang párt szenátora. A bevándorlás és az iszlám térhódítása ellen is harcoló párt kampány szórólapjára felkerült a szexi tűsarkú. A plakáton a szenátor testszínű harisnyában, fekete ruhában és egy piros talpú Louboutin-cipőben szerepel.  "A nők az iszlamizálódás ellen" nevű kampány azt mutatja be, hogyan gondolkodik az iszlám egyes ruhahosszokról. A plakát címe: Szabadság vagy iszlám. 

A vizuális megjelenítés ötletét  egy kanadai feminista művész, Rosea Posey idén januárban Ítéletek című fotójából merítették. Ő jelölte először a lábán a ruhahosszokat egy-egy leegyszerűsítő kategóriával  (pl. matrónás, provokatív). 

judgments-osszehasonlitas.png

A hamisítás ellen üzleti megfontolásból is sziklaszilárdan harcoló Christian Louboutin bírósághoz fordult, hogy megvédje márkáját az iszlámellenes kampányban való felhasználástól, ami Louboutin szerint árnyékot vet a márkájára. 

A belga bíróság döntéséről (melyet péntekre, 2013.10.04-re ígértek) egyelőre nincsen friss hírem. Louboutin mindenesetre azt várja a bíróságtól, hogy tiltsa be a kampányt. Anke Dermeersch már a bírósági ítélet előtt kijelentette: ha a bíróság be is tiltja a plakátot, ő haláláig viselni fogja a Louboutin-cipőket. Így a bírósági meghallgatásra is Louboutin-cipőben érkezett. 

birosag-louboutin.jpg

Hogy szexi vagy nem szexi  Anke Van Dermeersch lába, mindenki döntse el maga. Hogy rombolja-e a plakát a Louboutin márka imázsát- már az éves eladásokban érzékelhetővé válik (csakis így, hogy  a plakátra ráirányította a cipődesigner a figyelmet). Az biztos, hogy egy lokális hírből világhírt csinált néhány nap alatt  Christian Louboutin.

Hány ember ingerküszöbéig jutott el a plakát, mennyien látták és alkottak véleményt Louboutin beavatkozása előtt?  Most vezető újságok is foglalkoznak a témával. Végül is ez a Vlaams Belang párt és  Christian Louboutin számára is a lehető legnagyobb hozadéka az ügynek. Anke viselheti a kedvenc cipőjét, a párt törekvései  ismertebbé válnak,  Christian Louboutin ráirányíthatja a figyelmet márkájára, mint az iszlámellenesség harcos elutasítója. Ez éppen jókor jön azokban az években, amikor Louboutin márka  erőteljesen terjeszkedik, éppen a közel-keleti régióban, köztük arab országokban is. 

Képek forrása: itt és itt, no meg itt

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr855552723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.