Hazudj, halogass, háríts!
2013. szeptember 27. írta: Vas Dora

Hazudj, halogass, háríts!

Egy-egy szilárd sajtókapcsolatot évekig építgetünk szívességek és gesztusok apró, szinte láthatatlan rendszerén keresztül. Kérsz és kapsz. Megküldöd egy picit előbb, amit kér,  válaszolsz az értelmetlen kérdéseire is, átszámolod neki háromszor a statisztikákat, megszerzed a jóváhagyást, hogy még beférjen lapzártáig és megkéred, hogy kicseréljen két rakoncátlan kifejezést a lead-ben.  

Aztán egy  barátságtalannak  tűnő megkeresés kapcsán felmerül, hogy valahogy ki kellene bújni a válaszadás alól. Nem benned, mert átlagosnak tűnik a kérdés, rutinszerű a válasz. Miért szüntették meg, igaz, hogy elbocsátották, mikor intézkednek, hogy ne fordulhasson elő, lezárult-e a vizsgálat? - és sorolhatnám a nemszeretem kérdéseket. Pont azokat, amiket mindig megválaszolunk, esetleg nem ennél a cégnél, de sokfelé Európában. 

hazudj-halogass-harits.jpg

Ha biztosan szeretné egy cég tönkretenni a sajtókapcsolatait, csupán három egyszerű szabályt kell betartani. Lehet együtt, lehet külön-külön is hatásos. 

Hazudj! 

Gyorsan, szuperszónikus űrsebességgel száguldva derül ki a cég hazugsága. Tipikus, ha egy-egy érdekeltségi körbe tartozást, vagy a tulajdonosi szerkezet megváltozását, esetleg tulajdonosváltást firtató kérdés érkezik. Amikor az újságíró felhív, már pontosan, vagy nagy közelítéssel tudja a választ. Egy kirúgott gazdasági igazgatótól? Egy bosszúszomjas elhagyott feleségtől? Az opten.hu cégadatbázisából? „Sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánjuk. Nincs róla tudomásunk. Erről nem nyilatkozunk. ” -mindegyik válasz álságos. 

Halogass! 

Persze, az újságírók mindig a lehető legrosszabbkor szeretnék megtudni, hogy igaz-e, mennyire becsülik, milyen kihatása lesz a döntésnek, de napokig azt válaszolni, hogy házon kívül van az ügyvezető igazgató, vagy jóváhagyás alatt vannak a válaszok csak egy paraszthajszállal jobb kifogások, mint a „sajnos bizonytalan ideig egyetlen írástudó kolléga sem tartózkodik 1000 km-es távolságon belül”... 

Háríts!

Amikor kiderült, hogy már a takarítónőig bezárólag mindenki visszatért a szabadságáról, még mindig küldhetünk olyan választ, hogy „Tisztelt Uram! A kérdései megválaszolására nincs  felhatalmazásunk. A Sóhivatal illetékes, kérjük, ott érdeklődjön. Köszönjük a türelmét. „

Nos, mindezek betartásával garantáltan a lehető legrosszabb véleménye lesz cégünkről az adott újságírónak. És a vitriolba mártott toll csak olaj a tűzre. Talán pont az az utolsó csepp, ami egy kiadós botrány kirobbanásához kell. Mindig ezt mérlegeljük, ha ott vannak a nemszeretem kérdések. Amíg kérdeznek, válaszolhatunk: Igazat mondva, felvállalva a válaszadást, amint nyilatkozatképesek vagyunk. Mert a jó sajtókapcsolatoknak pont ez a titka. Kérsz és kapsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr125536892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.