Figyelem, itt a kapitány beszél...
2013. szeptember 09. írta: Vas Dora

Figyelem, itt a kapitány beszél...

Mindig jó kedvem kerekedik ezektől a klasszikus, özönvíz előtti kríziskommunikációs megoldásoktól!

A Thai Airways Bankok központi repterén csúszott ki a kifutópályáról landolást követően 2013. 09.08-án. Az Airbus A330-300 -as több mint 280 utasából 14-en megsérültek. A kapitány sikeresen evakuálta az utasokat. A légitársaság saját Twitterén csiripelte el, hogy 14 utast vittek kórházba.

És annak ellenére, hogy a késődélutáni órákban nyilván zsúfolt Suvarnabhumi reptér kifutópályáján történt az eset, jónak látta a légitársaság, hogy néhány munkás pár vödör festékkel izibe jól lefesse a légitársaság logóját. Magyarázatképpen pedig a Star Alliance kríziskommunikációs protokollját emlegették az érdeklődő Guardian -nak. 

A Thai Nemzeti Légitársaságra persze rájár a rúd, mivel két héten belül ez már a második balesetük volt, így érthető a túlbuzgalmuk. A klasszikus kríziskommunikációtörténet valóban számon tartja, hogy a kommunikációs szakág 1950-es évekre tehető megszületésekor a légitársaságok sajtósai a repülőgép szerencsétlenségek helyszínére érkezve rögtön letakarták a légitársaság jeleit.

Thai-Airways-plane-on-Bankok.jpg

Annak, akkor volt értelme. Mire az első újságírók és fotografusok megérkeztek, már büszkén loboghattak a felségjel eltakarására szolgáló fehér lepedők a szélben. 2013-ban, amikor egy repülőtéren egyszerre többezren is készíthetnek és oszthatnak meg számos platformon fotókat, videófelvételeket a balesetet követően, nincs értelme.

Ezt legalább egy olyan légitársaság tudhatná, ahol előírás, hogy a saját kommunikációs csatornák közül a twitteren kell elsőként tudatni a baleseteket, tragédiákat, mivel ez a leggyorsabb megosztási lehetőség.  

Egy korábbi, hasonló blamáról írtam ebben az Alitaliáról szóló posztban.  

A tippet kösz index.hu  A cikk címében lévő manuális photoshop telitalálat:)

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr905504972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.