A Carnival a közösségi médiában
2013. március 24. írta: Vas Dora

A Carnival a közösségi médiában

Bár olyan megúszós posztnak tűnik ennek a posztnak a folytatása, elég sokat kellett kattintgatni, mire az összes számot (user, dátum) összeszedtem. a poszt írása  közben találtam egy szuper összefoglalót itt, úgyhogy a diagram-fanok egy csomó mindent ott is megtalálnak. Jó böngészést:) 

A Carnival számos platformot működtet, magyar viszonyok között értelmezhetetlen kiterjedtségű tartalombirodalmat üzemeltet. Ott van mindenhol, ahol csak lehet. Nézzük az impozáns listát az alapján, hogy hány helyen mondhatjuk el a cégről, egy utazásról a véleményünket!

A Carnivalnak saját fórumoldala www.funville.com van, ahol feltölthetők képek, megoszthatók élmények, panaszok. A legnépszerűbb fórumtéma az egyes hajókkal kapcsolatos utazási bejegyzések megosztása (Fun Ship), itt összesen 394 590 hozzászólás található.  Van egy saját bloggere, John Heald, aki a Carnival senior hajózási igazgatója. A blogján immár 16 000 000! megtekintést regisztráltak.

john_heald.png

nem ő az egyedüli, aki hosszú évek óta leírja, ami csak eszébe jut. Hogy mekkora bloggerközösség áll a Carnival mögött, jól igazolja az 5.  országos bloggertalálkozó, ebből  a videóból megtudhatjuk, mintegy 500 résztvevővel zajlott a pár napos habzsi-dőzsivel vegyített képnézegetés és puncsolás.

A Facebookon a "pages" lehetőség 2007 végén indult. Már az induláskor (2007. november 11. óta) megtalálható a Carnival hivatalos oldala a Facebook-on, 2013. márciusában 2 200 665 felhasználóval. Az eredetileg sms szolgáltatásként indult Twitteren 2007. májusától van jelen a Carnival. Eddig 6600 fölött jár a tweet-ekkel.  A youtube 2005-ben alakult egy néhány másodperces videó feltöltésével. 2005. december 3-ától tölti fel szorgalmasan az útjairól, hajóiról, desztinációiról a videókat a Carnival. Jelenleg 245-nél tartanak, mintegy 3 000 000 megtekintéssel. 2002 óta működik az ingyenes fényképmegosztó oldal, a Flickr, mely blogolók egyik legkedveltebb fényképmegosztó oldala Amerikában. A hivatalos Flickr -oldalon 8,918 fotót töltöttek fel a csoport tagjai 2005. július 8-ától.  A 2011-ben indult Google+ -on a  Carnival 2011.11.07. óta van jelen a platformon. Nem túl intenzíven, de csodaszép képeket posztolnak ide is. 

google_carnival_krizispr.png

Az összes többi (mintegy HARMINC különböző felületen) mindegyikén odaillő módon, csak oda szánt tartalmakkal van jelen (pl. a Pinteresten igényes koktélfotók, a Flickr-en csúszdázó gyerkőcök fogadnak minket). 

A kommentek között van nagyon mérges, kevésbé kellemetlen, vannak semlegesek és természetesen vannak ömlengésig boldog hangvételű bejegyzések. Vannak idegesítően ostoba felhasználók, akik azért panaszkodnak, mert nem gondolták volna, hogy két háromévessel semmi mást nem fognak csinálni, csak a medencében pancsolni és a fedélzet csúszott a víztől és ez magassarkú papucsban rettentően kellemetlen volt... Akik arról számolnak be, hogy eljegyzésüket, életük utazását, legnagyobb kalandját köszönhetik a haójátársaságnak, akik huzatosnak vélték a hajót, akik szerint nem volt változatos a bár, akik szerint pállott volt a kenyér, túl hangos, vagy túl halk a zene, túl kevés, vagy túl sok a kaja, stb. stb. Megbecsülni sem merem, de többtízmilliónyi like, megtekintés, követő, rajongó, posztoló, megosztó, retweetelő, repinelő, share-elő aktivitás szerte a nagyvilágról. Jók, rosszak egyaránt.

A Carnival-t bármelyik platformon lehet szidni, és bárhonnan elérhető.  A véleménynyilvánítás eme könnyedsége komoly védőhálót von a Carnival Cruise köré, a rengeteg élmény pedig ellensúlyozza a ritkábban előforduló negatív buzzt. A nagy szabadság (tényleg egy-egy kattintással írhatunk véleményt) segít abban, hogy az elégedettséget megosszuk. És mikor máskor lennénk elégedettek, ha nem akkor, amikor csodálatos helyeken, kipihenten érkezünk haza?  

A sok -sok vegyes érzelem és számos dicséret mellett "elférnek' a panaszok, felháborodott utasok kritikái is. Messzemenőkig igaza van a Carnivalnak: Ha rosszat akarnak rólad mondani, úgyis megteszik. Ő elsődlegesen arra koncentrál, hogy a jóval megtalálhassák a Carnival csatornáit és ezeken keresztül a lehető legtöbb emberhez eljussanak a pozitív hírek (is). Ezek ugyanis krízis idején sokat segítenek a cégen. 

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr135164499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.