A Carnival szendvics titka
2013. március 23. írta: Vas Dora

A Carnival szendvics titka

„Nagyon sajnáljuk mindazt, amit a hajó utasainak el kellett szenvedniük.” - nyilatkozta a Carnival vezetője, Garry Cahill. Tudod mit, Carnival? Kicsit többre lesz szükségünk, mint egy egyszerű bocsánatkérésre! Hiába mondjátok, hogy sajnáljátok, mikor minden megmozdulásotok azt üzeni: tesztek rá.

Előző csütörtökön a Carnival több ezer utasa a légkondicionálás hiányában erkélyeken és a fedélzeten felállított sátrakban aludt, miközben szagolhatták a húgyszagú padlószőnyeget, száradt kenyeret, hagymát és ketchupot ehettek és kétségbeesett üzeneteket küldözgethettek aggódó szeretteiknek. Mindeközben pedig Micky Arison, a Carnival ügyvezető igazgatóját vigyorogva mutatta a TV, ahogy csapata, a Miami Heat megverte a Portland Trail Blazers-t.

Az, hogy mi járhatott Arison fejében, meghaladja a képességeimet. Mégha ténylegesen hidegen is hagyta utasainak sorsa (ami elég valószínű), egy tapasztalt üzletember pontosan tudná, hogy ez a fajta viselkedés nem feltétlen kifizetődő, miközben a vállalata épp egy súlyos problémával küszködik. 

Így dühöngött 2013.02.15-én az amerikai kríziskommunikációs ügynökségek megbecsült tagja, Jonathan Bernstein szokásos heti hírlevelében. 

A Carnival Cruise Triumph luxushajó balesetének percre pontosan dokumentált eseménytörténetét megtalálhatjátok pl. a FoxNewsnál itt, ahol egy egészen komoly gyűjteményt halmoztak fel.

Bejárták az egész világot a baleset fotói, példaképpen egy kedvenc (mivel a leégett motor miatt nem működött a klíma egyes szinteken, a fedélzetre lepedőket feszítettek ki, hogy árnyékoljon valamellyest)

CarnivalTriumph-500x281.jpg

Az esetről (amikor mi megnéztük) a  Carnival Facebook oldalára írt 3500 kommentből ugyan többnyire pozitív vagy legalábbis bizakodó véleményeket olvashatunk, de nem szabad megfeledkeznünk arról a néhány száz elégedetlenkedőről sem, akik soha többet nem akarnak a Carnivallal utazni. Egyesek kiemelik, hogy a hajók nem is az USA-ban vannak bejelentve, gyakorlatilag adócsalással vádolják a céget, mások a hajótársaság jóhírét kérdőjelezik meg. A hajó utasainak az őket elszenvedett károk miatt 500 dollárt és plusz egy ingyen hajóutat adtak,   sokan kaptak ételmérgezést!

A Carnival nem csak ezzel a balesettel tartotta lázban napokig Amerikát. Egy nagy hajótársaság sok-sok utassal, egész világra kiterjedő desztinációs hálózattal --bizony nagy a kitettsége a Carnivalnak. Hogyan lehet, hogy sem ez a botrány, sem pedig a 2012. januári Costa Concordia -tragédia sem rengette meg alapvetően a Carnivalt? 

A Carnival-szenvics titka a proatív és hatalmas közösségi rajongói/támogatói bázis, amely az évente többszázezer főnyi utazóközönség élményeit, tapasztalatait, örvendezését és panaszát mind-mind becsatornázza. 

Hogy hogyan? Erről lesz szó a következő posztban:)

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr465163734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.