Az első benyomással indult a Kríziskommunikáció Meetup
2013. január 28. írta: Vas Dora

Az első benyomással indult a Kríziskommunikáció Meetup

kriziskommunikacio_meetup_20130122.jpg

A 2013-as év egészét végigkísérő Kríziskommunikáció Meetup -sorozat első találkozója az Első benyomás köré szerveződött. Négy előadó saját szakterületén keresztül mutatta be az első benyomás megszületését, majd egy valós krízisszituációban rögtön be is mutatták, hogy működnek az öltözködés, a fotó, a weboldal illetve az arculat vizuális jellemzői alapján kialakított benyomásaink.

Lacfi Ági, üzleti stílustanácsadóférfiöltözködés szakértő felhívta a figyelmet, hogy 5 másodperc alatt kialakul az öltözékkel kapcsolatban az első benyomás. Megtudhattuk, hogyan öltözzünk egy-egy üzenethez, így öltözködésünkkel tudunk bocsánatot kérni, rágalmat tagadni, híresztelést cáfolni is. Töbek között Lance Armstrong, öltözködése és Orbán Viktor lila nyakkendője is előkerült prezentációjában.

Rajna Tamás, vezető fotográfus, és Rajna-Orbán Teodóra marketing vezető ( RajnaImages Kft.) a portrék fontosságáról osztották meg tapasztalataikat a hallgatósággal. Bemutatták, hogy melyik testtartással mit sugallunk, illetve mi az az arckifejezés, testtartás, ami a legelőnyösebb egy igazát bizonygató üzletembernek. Arra is felhívták a figyelmet, hogy ha nincs hivatalos fotónk, az újságíró bizony választ helyettünk.  

Harci Tamás ( iPixel Nyomda és Grafikai Stúdió ) az egységes arculat jelentőségét emelte ki. Az arculattal szemben mindig a legfontosabb elvárás, hogy mindig magát mutassa meg a cég, se többet, se kevesebbet, se mást, mint ami. Az egységes arculat bizalmat közvetít, ami válsághelyzetben még fontosabb, mint az üzleti hétköznapokban. Figyelmezetett: akár egy szakadt, ütött-kopott autómatrica negatív üzenetté válhat. A bemutatott arculati bakik mellett siket aratott a “zombie survival kit”, mely egy sajtótájékoztatóhoz elégséges nyomdai termék. Így érdemes 40 céges mappa mellett 1-2 logózott roll-upot (amiből pillanatok alatt rögtönözhetünk sajtófalat) és két céges zászlót előre legyártatni.

Szabóné Princz Katalin (Webműhely Kft. ) elmondta, hogy a céges weboldal mára elsődleges kommunikációs felületté vált. Innen kezdi tájékozódását a legtöbb újságíró, érdeklődő, így válsághelyzetben robbanásszerű forgalom (a normál látogatottságnak mintegy 10-szerese) zúdul a céges webes felületre. Előadásában arra kereste a választ, hogy technikailag-tartalmilag mi kell ahhoz, hogy a céges weboldal krízisálló legyen: több eszközről is elérhető, megfelelő szerverkörnyezetben lévő, friss tartalommal ellátott oldal kell, amin az érdeklődők könnyedén megtalálják a keresett tartalmat.

Vas Dóra (MatrixPr) egy megtörtént 2012. decemberi kommunikációs krízis során kialakuló első benyomásokat mutatta be szimuláció keretében. A hallgatóság aktívan bekapcsolódott a nyilvánosság elől elzárkózó cég árulkodó kommunikációs felületeinek értelmezésébe. A vendégelőadók lehetőséget kaptak arra, hogy a cégtábla, a céges weboldal, a krízist kirobbantó, oknyomozó riportban szereplő riportalanyok öltözködése és a publikált fotók alapján bemutassák, mit kellett volna tennie a cégnek az adott szituációban, mit üzennek a rosszul megválasztott szignálok az 1000 főt foglalkoztató, csapnivalóan kommunikáló cégről. Az est kötetlen beszélgetéssel zárult.

A következő Kríziskommunikáció meetup- ra a meetup.com/kriziskommunikacio weboldalon lehet regisztrálni. Találkozzunk 2013. február 26-án, amikor az önszerveződő közösségek és a kríziskommunikáció kapcsolatáról lesz szó!

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr275045322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.