Legyünk negatívak?
2012. november 10. írta: Vas Dora

Legyünk negatívak?

legyel_negativ_krizispr_1352558309.jpg_400x266

"Mindig a lehető legrosszabb eshetőséggel kalkuláljunk! Ha a cég súlyos helyzetbe került, a megoldást mindig a lehető legrosszabb forgatókönyvre számítva ajánlatos kiválasztani. A lehető legrosszabb forgatókónyv azt jelenti, hogy Murphy törvényének értelmét a legnagyobb általánosságig kiterjesztve arra számítunk: ami rossz csak megtörténhet, az meg is történik. Ne reménykedjünk abban, hogy nem történhet rossz, vagy annál még rosszabb, ami már bekövetkezett! Cselekedjünk úgy, hogy a lehető legrosszabb se érjen minket váratlanul!" 

Ezt az idézetet minden egyes esetben szóról szóra elolvasom, amikor egy ügyfél felhív/ üzen, ez és ez történt. Nem komoly, de azért mit szólok hozzá, szerintem kell-e ezzel foglalkozni. Anthonissen sorai mindig irányt mutatnak a munkánkhoz.  Az idézet helye 

Ez itt a kríziskommunikáció első alapelve. én mindig úgy gondolom, ez a legfontosabb alapelv. 

Az ügyfelek imádják, ha azt hajtogatják nekik, minden rendben lesz, ezt eltúlozták, nem lesz ebből semmi, nagyobb a füstje, mint a lángja (stb.)

Felkészíteni őket a legrosszabbra? Sokkal, de sokkal nehezebb.  Bejön a hárítás, a reménykedés. Én vagyok a  túlzó, az örök pesszimista - először elcsüggesztett. Ma már inkább örülök. Pedig utálok  negatív lenni. De krízist kommunikálni nem lehet más aspektusból. 

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr924900584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.