A sport akvárium (2. rész)
2012. november 04. írta: Vas Dora

A sport akvárium (2. rész)

Az előző posztban elkezdett, Rich Nichols-szal (ügyvéd és jogi válságkommunikációs szakember) készített 2011-es interjú második részét teszem közzé. Jelzem, kissé szabad fordításban. Rich Nichols nevéhez többek között Edwin Moses olimpiai bajnok reputációmenedzsmentje kötődik. A fotón is ő látható. 

edwincorleymoses_kriziskommunikacio.jpg

SportsPR: Mit nevez válságnak?

RN: A válság nem jelenti azt feltétlenül, hogy a ház égett le. A vállalatok belső, személyi, működési és finanszírozási kérdései is hamar kikerülnek a médiába, és előidézhetnek válságot. Ez azonnali hatással lehet a vállalat részvényeinek tőzsdei árfolyamára. Egy ismert személyiség esetében a nyilvános válság komoly hatással lehet a több millió dolláros szerződéseire (pl. szponzorszerződések). A legfontosabb, hogy azonnal kérjünk tanácsot.

SportsPR: Mikor vonják be Önt a válságkezelésbe?

RN: Ha a hír már kikerült a médiába, lehet, hogy már túl késő, mert sokkal nehezebb megállítani a válságot. Amikor engem hívnak, minden tényről tudnom kell először is: Tudnom kell, mi történt, milyen jogi stratégia alapján szólalt meg eddig az ügyfél, milyen rendkívüli intézkedésekre került sor eddig a válság megállítására. Fontos, hogy a jogi válságkezelést a jogi stratégia vezérli, és ez elsőbbséget élvez bármilyen kommunikációs tervvel szemben. Amikor feltérképezem a tényeket és megértem a válságkezelési jogi stratégiát, egy olyan jogi válságkommunikációs tervet hozok létre, amely támogatja a jogi stratégiát, és szorosan együttműködök az ügyfél PR csapatával. Így már biztonsággal lehet kommunikálni az ügyfél álláspontját. A krízis jellegétől függően néha az egyetelen esély a felépített terv mentén való kommunikáció.

SportsPR: Mi a különbség egy ügyvéd és egy Pr szakember kríziskommunikációs tevékenysége között?

RN: Nos, általában amikor egy ismert ember vagy nagy márka válságba kerül, az nem pusztán kommunikációs szinten jelent válságot, hanem jogi értelemben is. Ahhoz, hogy a PR cég hatékony válságkommunikációs tervet dolgozzon ki, feltétlenül bizalmas ügyfél-információkat is meg kell tudnia. A Pr-os a bíróság előtt kénytelen felfedni az ügyfelére vonatkozó bizalmas információkat. Azonban én, az ügyvédi titoktartásnak köszönhetően védeni tudom a bizalmas információkat.

SportsPR: Mi a siker egy válsághelyzetben?

RN: A siker az, amikor a célt elérjük. A válságkommunikáció kezdetén megjelölünk az ügyféllel közösen egy célt. Nyilván, csak akkor tudunk jól kommunikálni, ha a helyzet számunkra átlátható, tisztában vagyunk a valós helyzettel. A válság soha nem stagnál, hanem folyamatosan változik. A cél az, hogy felvállalva a felelősséget megőrizzük a márka vagy a személyiség jó hírnevét. Ha az általunk felállított terv mentén haladunk és következetesen kommunikálunk, akkor vissza tudjuk nyerni az irányítást -ez a siker a válságkommunikációban.

A kép forrása itt.  

A teljes cikk forrása itt

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr534888440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.