Termékvisszahívás: a szükséges rossz
2012. október 29. írta: Vas Dora

Termékvisszahívás: a szükséges rossz

Történhet a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság tiltólistája  nyomán, történhet önkéntesen is, de bizony minden termelő cégnél sor kerülhet termékvisszahívásra. Bár többnyire egy-egy nagy autógyár akár több millió darab gépkocsijára történő visszahívási ügy kap publicitást, de sok-sok cég kényszerül termékvisszahívásra.

A biztonság a termékvisszahívásoknál a legfőbb mozgatórugó, így nyilván a legtöbb termékvisszahívást gyermekfronton (játékok, bútorok, bébiételek ) élelmiszer- és gyógyszergyártó cégek és autógyártók hajtják végre. Ha felmerül, hogy az adott, hibás termék egészségre vagy testi épségre veszélyes: azonnal visszahívás mellett kell döntsön a cég!

termekvisszahivas_krizispr.jpg

Találkoztam olyan esettel, amikor a termék csomagolása volt hibás: egy rosszul tapadó festék bizony a termék polcról való levételekor összeszennyezte a vásárló ruháját. Rengeteg vevői visszajelzést kapott a cég, sok reklamációt, mégsem hívhatta vissza a terméket, mert ezt az utasítást kapta a messzi távolban lévő anyacégtől. Mivel egy prémium termékről volt szó, rendkívül kényelmetlen volt a szituáció. Nekünk az volt a feladatunk, hogy ebben a pattanásig feszült helyzetben tompítsuk a vevők elégedetlenségét és elfogadtassuk velük, hogy a termék nem hibás, a festék nem veszélyes, és a koszoló csomagolás nem befolyásolja a termék megfelelőségét. Nagy visszaesés nélkül sikerült a helyzet kommunikálása, a hűséges vevőket apró ajándékokkal, sok-sok kedvességgel kárpótolni lehetett a kellemetlenségért. De bizony volt időszakos visszaesés.

A termékvisszahívás menetét természetesen érdemes legalább egy-két oldalas rövid termékvisszahívási tervben rögzíteni. Rögzíteni kell a termékvisszahívás megvalósításának módját, jogi feltételeit, kommunikációját. Nyilvánvalóan nem lehet megtervezni minden részletet, de nagyon fontos, hogy legalább egy alapunk legyen akkor, ha termékvisszahívásra kényszerülünk.

A következő posztban 3+1 jótanácsot gyűjtök össze a termékvisszahívás kommunikációja kapcsán. 

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr934878034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.