Tájékoztatás a céges weboldalon
2012. október 21. írta: Vas Dora

Tájékoztatás a céges weboldalon

Amikor krízishelyzetbe kerül a cégünk és ezt felkapja a média, olyan mértékű figyelem zúdul ránk, hogy stáb legyen a talpán, aki bírja a tempót. Interjú, nyilatkozat X számára, extra kérdések az Y újságnak, háttérbeszélgetés Z műsorban –folyamatosan. Tapasztalataim szerint a kérdések majdnem 80% azonos, így sokat könnyítünk a nyomáson, ha mihamarabb kiteszünk releváns információt a weboldalunkra.

A saját weboldalon történő tájékoztatás előnye, hogy csökkenti a túlzó szóbeszédek, felröppent rémhírek mennyiségét, hiszen ott a hivatalos és folyamatosan frissülő tájékoztatás – egyértelműen cáfolva bizonyos, nagyon megbízható, belső forrásból származó értesüléseket. Ez is indokolja, hogy mihamarabb elkezdjük a folyamatos tájékoztatást a céges weboldalon.

A harmadik érv szerintem a legfontosabb, de sajnos, a magyar cégvezetők szeretik azt hinni, hogy ha nem vállalják fel a krízist, ha hallgatnak, akkor szép lassan majd “elül” az érdeklődés. A valóság ennek az ellenkezője: minél mélyebb hallgatásba burkolózik egy cég, annál nagyobb lesz a nyomás, hogy szóra bírják. Sok cégvezető úgy gondolkodik, hogy pont azzal ad súlyt az eseményeknek, ha tájékoztat a weboldalán. De ez nem így van, a válság mélysége mindig a média/ közvélemény reagálásán múlik, nem a cég akaratán. Ezért mindig, minden körülmények között és mihamarabb tájékoztatást kell kezdenünk a cég weboldalán!

timeisnow.jpg

De ez a “mihamarabb” nem is olyan egyszerű...

Találkoztam már néhány olyan helyzettel, amikor 1 munkanapon belül(!) sem tudta a cég megoldani a webes tájékoztatást. Ennek banális oka a legtöbb esetben:

  1. nem elérhető a rendszergazda

  2. az adminisztrációs felülethez nem jó a meglévő jelszó/login

  3. nem elérhető a webfejlesztő

  4. nincs adminisztrációs, szerkesztői felülete a weboldalnak

  5. a teljes weboldal flash-technológiában készült

Ezek a sakk-matt helyzetek, amiket nyilván pár munkanapon belül meg lehet oldani – éppen addigra, amikorra már megírta a leglassabb szerkesztő is, hogy a cég weboldalán semmifajta tájékoztatás nincsen a konkrét helyzetről...  

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr564860939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.