Nyilatkozat, azonnal
2012. október 20. írta: Vas Dora

Nyilatkozat, azonnal

amikor és amiről muszáj megszólalni

Bár szeretjük azt hinni, hogy a mi cégünkkel sosem fordulhat elő, de krízishelyzet bizony bekövetkezhet: összedőlhet egy építkezési állvány, kigyulladhat egy épület, viheti a bank a vadonatúj logisztikai központot, vagy lefoglalhatja a NAV a cég szervereit.

Ekkor bizony oda kell állni a sajtó elé, egy olyan pillanatban, amikor még nem tudhatunk pontosan minden részletet. És nyilatkozni kell. A kérdések hasonlóak és egyszerűek, de a konkrét szituációban, a pontos részletek ismeretében bizony gondot okozhat a teljes körű tájékoztatás.

nyilatkozat_krizispr.jpg

Kovács Péter, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) vezető pszichológusa újságíróknak nyilatkozik az egyiptomi Hurghadában, a Nile kórház előtt (Fotó: Kovács Tamás/MTI)

 

Összedőlt az építkezési állvány:

Történt-e személyi sérülés?
Hova szállították a sérületet (sérületeket)?
Hogyan történhetett ez meg?
Mekkora a kár?
Mikor folytatják az építkezés?
Ki szerelte össze és milyen elemekből az állványt?
Mikor ellenőrizték utoljára az állványzatot?
Ki a felelős?

Kigyulladt az épület:
Történt-e személyi sérülés?
Mikorra fejeződhet be az oltás?
Mekkora a kár?
Mikor kezdődhet újra a termelés?
Hogy történhetett ez meg?
Gyújtogatás történt?
Ki a felelős?
Ki értesítette a tűzoltóságot?

Elvitte a bank a logisztikai központot:
Mi lesz a dolgozókkal?
Ki a felelős?
Miért nem keresett más megoldást?
Mióta tudja, hogy gond lesz a lízing törlesztéssel?
Hogyan történhetett ez meg?

A legegyszerűbb persze az lenne, ha megvárnánk, amíg odamehetünk a helyszínre, személyesen meggyőződhetünk a részletekről. Megvárhatnánk a szakértői jelentést a tűzesetről, a bank hivatalos álláspontját, a munkaügyi felügyelőség nyilatkozatát... -de erre nincs idő. Meg kell tehát szólalni, minél nagyobb a baj/kár- annál gyorsabban.Ha nem tudunk megbízható részleteket, akkor se hárítsuk a kérdést!

Amit tehetünk:

Az első órában elég, ha megismételjük az alapvető tényeket (hol, mikor, mi történt).
Elmondhatjuk, hogy cégünk kijelölt dolgozója a helyszínen tájékozódik.
Jelezzük, hogy mikor és ki fog bővebb tájékoztatást adni.

Amit ne tegyünk:

Semmiképpen ne hárítsuk a felelősséget!

A kép forrása: http://zalaihirlap.hu/cimlapon/20111106_hurgada_magyarok_tragediaja/print

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr144859176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.