Információ válság idején
2012. október 06. írta: Vas Dora

Információ válság idején

informacio_krizispr.jpgAz információ komoly értéket képvisel minden üzleti szituációban. Fokozottan igaz ez a válsághelyzetekben.Mindenki információt akar. Minél többet, minél bennfentesebbet.

Így válság esetén számot kell vetnünk minden pillanatban azzal, hogy az információ birtoklása hatalom. Az információ viselkedését négy jellemző tulajdonságán keresztül mutatom be, ezek az információ mennyisége, minősége, hozzáférhetősége, érthetősége.

1. Az információ mennyisége

A válság kirobbanásakor a legfontosabb, hogy mihamarabb tisztázzuk, pontosan mi is történt. Ez nem is olyan egyszerű, hiszen a válság első időszakában erős információhiány jellemző. Ráadásul egymásnak ellentmondó híresztelések nehezíthetik a tájékozódásunkat. A tájékoztatáshoz és a megoldás kidolgozásához a lehető legtöbb információt szükséges a körülményekről, a történtekről és a miértekről. Próbáljuk a legtöbb információt begyűjteni, minél több információforrás bevonásával!

2. Az információ minősége

A több információforrástól való tájékozódás lehetőséget ad arra, hogy megbízható, pontos információhoz jussunk. Az információ minőségéhez alapvetően hozzátartozik az időszerűsége, így kulcsfontosságú, hogy minél gyorsabban, első kézből mi tájékoztassuk a közméleményt. Nem feledkezhetünk meg arról, hogy az első megszólalásunkat övezi a legnagyobb figyelem, így itt nem hibázhatunk.

3. Az információ érthetősége

A közérthetőségre sokszor törekszünk, Pr-osként pedig szinte a legfontosabb feladatunk az ennek való megfelelés. Krízis kommunikálása során kötelező elvárás az információ közérthető, empatikus tálalása.

4. Az információ elérhetősége

Szeretjük azt hinni, hogy információs társadalomban élünk, ahol minden információ könnyedén és gyorsan elérhető. Ezzel szemben krízis idején mintha megnémulnának a cégek, elérhetetlenné válnak, nem válaszolnak a megkeresésekre. Nyilván a nemnyilatkozás a legkönnyebb reakció. A stuccpolitika mellett a cégek, vállallatok honlapjai tapasztalataim szerint fel sincsenek készítve egy-egy váratlan hír közlésére, elhelyezésére. A megfutamodás könnyűsége mellett a vállalati honlapok nehézkes hozzáférhetősége is ludas, hogy a hazai vállalatok mintja elfelejtenék válság idején, hogy van honlapjuk. Ami egyébként a megfontosabb és leggyorsabb információs felület (lenne), így a legértékesebb (lenne) számunkra, hogy tájékoztassuk a hírekről a közvéleményt.  

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr774823462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.