kényes kommunikációs helyzetek

krízispr

krízispr

A vízről prédikálni

2016. augusztus 31. - Vas Dora

A kutyapárt kampányából a jó hírnevéért aggódó Fővárosi Vízművek nyerheti a legtöbbet. Most már tudják, hogy képtelenek hatékonyan és következetesen reagálni egy kommunikációs válsághelyzetre. Átkeretezni nem így kell. Ne a sajtónak üzengessenek, ne őket oktatgassák ki, hanem ENGEM, a fogyasztót segítsék információkkal, hiteles tájékoztatással. Nem jogászkodva. Ne kedélyeskedve.

 

 

krizispr-blogertesito-p.jpegKedves Olvasó! Érdekel a cikk? Írj a vasdora@matrixpr.hu címre!

Érdekelnek a kényes kommunikációs helyzetek? És a lehetséges megoldásuk? Iratkozz fel a KrízisPR Blog értesítőjére.

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://krizispr.blog.hu/api/trackback/id/tr911664484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dinkainka 2016.09.01. 05:32:30

A gáz az, hogy ha a MKKP bizonyítást kér, hogy eddig mérték-e akkreditált laboratóriunban az ivóvíz LSD tartalmát, illetve, most mennyi az ivóvíz LSD tartalma, akkor ha bármelyikre nincs bizonyíték, a Fővárosi Vízművek jó híre nem sérül.

2016.09.01. 05:42:05

Hogy a Kúriát idézzem:

Ez csak egy vélemény volt, és NEM ÁLLÍTÁS!
Ettől kezdve nincs miről beszélni.

Ennyi.

elemes 2016.09.01. 06:15:18

A hosszú nyílt levéllel szerintem az a gond, hogy a tartalma lényegében az MKKP kampányának üzenete, amivel a poszter nyilván egyetért (ezt az elején le is írta) meg nyilván én is (ezt most írom le), de a vízművek menedzsmentjét szerintem másnap kirúgnák.

elemes 2016.09.01. 06:16:26

@Dinkainka:

Az MKKP (sajnos) a vízművek rosszindulatát feltételezte a plakát szövegében ("csempészhetne")

szil_ 2016.09.01. 07:17:21

Te, mint fogyasztó választhatnál más vízművet a fővárosban, mert neked vmiért nem szimpi a fővárosi vízművek?
Na, ezért szarják le nagy ívben az aggályaidat. Tudtad? Akár bele a vízbe is.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.01. 07:48:32

És ha nem nevezi meg a fővárosit, akkor nincsenek is messze az igazságtól. Ha nem is LSD, de coli baci már volt valahol vidéken, a csapokban, nem? Az arzén tartalomról már nem is beszélve.

Zsuzsa20 2016.09.01. 09:18:56

@elemes: Jó, de nagyon hosszú, így nem ütős a cikk.

chrisred 2016.09.01. 09:43:20

@elemes: Nem feltételez rosszindulatot. Csupán azt a véleményét közli (amúgy Kúriásan), hogy a rosszindulat fennállása esetén lenne lehetőségük LSD-t csempészni a vízbe.

molyos1 2016.09.01. 10:22:36

Ércsük mi a viccet, csak nem szeressük...
Hallottam Kosztolányi Dénest (FB Elnök) nyilatkozni a témában. A "humorérzék" és a "tolerancia" nála is túlcsordult.

OneBall · http://oneball.blog.hu/ 2016.09.01. 10:35:25

Na az azért szép lenne, hogy ha valaki viccet csinál egy cégből, utána a cégnek kelljen magyarázkodnia a fogyasztói felé. Ennyire már ne legyünk hülyék, vagy az amerikai állapotok elérése lenne a kitűzött cél? Ott tudnám ezt elképzelni. (na nem mintha annyira ismerném az ottani állapotokat, de onnan érkeznek időről időre ennyire "sötét" hírek)

2016.09.01. 10:50:33

Mindenki érti, hogy vicc, de egyébként igaz is, persze, akár meg is tehetnék.
Az érdekes, hogy ezzel viszont nem szabad viccelni, de halál komolyan földönfutó menekültekkel ijesztgetni, azt szabad, az téma lehet? Nem valami poén társaság hanem kormány részéről?

Még ha valami lassan ható méregről szólna, azt mondanám, hogy alkalmas a nagyon egyszerű embereket megijeszteni, ebben a formában nem tudom kit ijeszt meg.

Vas Dora 2016.09.01. 11:00:20

@OneBall: ezért is fontos, hogy nagyon-nagyon alaposan körbejárja egy cég, hogyan reagál egy-egy vele kapcsolatos hírre. A Fővárosi Vízművek a 25-ei MKPP-nak írt levelében azt írta, hogy Plakátjuk szövegezése teljes mértékben és komolyan alkalmas arra, hogy jelentősen negatív színben tüntesse fel az általunk nyújtott ivővízszolgáltatást. (nem pontosan idéztem, bocs). Azt kérték ráadásul, hogy nyilvános elégtételként olyan plakátokat nyomtassanak, amin kiírják, hogy megtévesztő volt az LSD-s plakát.
Tehát, ha cégként komolyan azt gondolom, hogy az embereket megtévesztették velem kapcsolatban, akkor igenis kell a fogyasztóimmal kommunikálni, ez nem szépség kérdése, hanem ez van, ezt dobta a gép, ezzel a helyzettel kell kezdenem valamit.

elemes 2016.09.01. 12:12:52

@VasDora:

...de itt a vízmű (érthetően) igyekszik az ezzel kapcsolatos extra költségeket arra terhelni, akinek az élcelődése miatt ezek a költségek felmerültek (és én azért jobban örülnék, ha a kutyapárt nem kártérítésre költené a pénzemet.)

A kríziskommunikáció (Magyarországon) sokszor kimerül abban, hogy "beperelem aki csúnyát mond rólam", ez nyilván nem elegendő, de néha szükséges lehet. Nagyon sajnálom a gawkert, hogy csődbe perelte Hulk Hogan, és szerintem a kutyapárt is vékony jégre evezett ezzel az LSD plakáttal, de (kis időre kiemelkedve a kontextusból és attól, hogy a konkrét esetben kutyapárttal szimpatizálok) a "negatív színben feltüntető hírekkel szemben" néha nincs más hatékony védekezés. Legalábbis nem jut eszembe.

Pink Pancser 2016.09.01. 12:15:00

Kb 200 km-re lakok a fővárostól. Az én ivóvizembe is csempészhet LSD-t a Fővárosi vízművek?

elemes 2016.09.01. 12:21:17

@VasDora:

Mondjuk a vízmű meghívhatná a kutyapárt vezetését (== Kovács Gergőt) egy üzemlátogatásra, ahol meggyőződhet az LSD becsempészésénel lehetetlenségéről. Vagy valami ilyesmi.

Vas Dora 2016.09.01. 12:21:36

@elemes: Egyetértek, ez vékony jég. A pereskedés, mint "kézenfekvő" megoldás meg onnan jön, hogy a kényes, vagy nagyon kellemetlen kommunikációs ügyeket, cég elleni támadásokat (legalábbis egy 2015-ben, 100 magyarországi cég megkérdezésével végzett kutatásunk adatai szerint) előbb beszéli meg a menedzsment a cégjogásszal, vagy a szerződött ügyvédi irodájával, mint a kommunikációs partnerével/ osztályával/ pr-osával. Sztem a per mellett érdemes más, akár kiegészítő megoldásokat használni.

elemes 2016.09.01. 12:21:50

@Pink Pancser:

Erre a kutyapárt plakátjával válaszolnék: "Brüsszel egy város."

lutria 2016.09.01. 12:38:08

Miért,valójában nem tudnának bármikor,bármit (akár felsőbb utasításra)belekeverni a vízbe?Gyógyszert stb...

elemes 2016.09.01. 12:46:14

@lutria:

szerintem nem.
utasításra végképp nem.

Szelid sunmalac 2016.09.01. 12:56:17

@Látens Inszinuáció: Ezen most hangosan rohogtem fel! Bravo!

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.01. 12:59:21

@elemes: amit ember épített, azt általában úgy építik, hogy meg lehet változtatni. Ha meg lehet változtatni, akkor megoldható, hogy egy egyébként zárt rendszerbe bejuttass valami nem odavalót.
Nem?
Egyébként a plakát pont a fideSS uszító propaganda mocskának képtelenségeire mutat rá szerintem.
TUDTA? A fideSS kormányra kerülése óta legalább 300 ember halt meg terrortámadásokban.
Mellesleg az se semmi, hogy a párizsi merénylők bevándorlók voltak. Jól rémlik, hogy 3. generációs bevándorlók? Mert ilyen alapon én is az vagyok és a magyarok nagy része is.

ijontichy 2016.09.01. 13:01:03

Kétfarkúék elfelejtették, hogy a magyar társadalom jókora része - hála vezetőinek - már rég nem érti a viccet. "Húszmillió román"-tól az "elmúlt hatév" paranoid vezetéséig bezárólag ennyi hülyét művészet volt a felszínre engedni :-(. Ezt a "kékplakát" kampányt - csak mert azt a kormány csinálja - hitelesíti a Kúria. Pedig hatásában károsabb a sok "naggyon komoly ember vagyok", elhülyült állampolgárra, mint a "kutyavicc". Ténykérdés, hogy a Kutyapárt "túltolta a biciklit", csakhogy a kormány is. Csak épp azt megvédi a szolgalelkű magyar társadalom, meg a jogészek bandája. Kérdés, meddig még?
De mindez smafu. Ez ugyanis - végső soron - nem a víznyűvek "kommunikációs krízishelyzete". Ez a magyar társadalom szellemi leépültségének krízishelyzete. :-(

elemes 2016.09.01. 14:51:05

@Hóhér az utolsó barátod:

Persze, mindent lehet, csak sok mindent nem érdemes :-)

Nem vagyok nagy kémikus, sőt, valójában (gyorsan utánaszámoltam) több mint 33 évvel ezelőtt becsuktam életem utolsó kémiakönyvét, de google a barátom:

(1) Budapesten naponta pár százezer köbméter víz fogy. Ha szeretnénk egy pohár = két deci vízben 20 mikrogramm LSD-t betolni (most gugliztam meg, a reddit szerint ez a minimum), ahhoz naponta 15020 kiló LSD-t kéne egyenletesen beadagolni a vízhálózatba. Utánanéztem (szintén a redditen :-) az anyag tíz mikrogrammoknént kb 1 dollárba kerül, tehát naponta legalább 2 millió dollárba kerülne a víz LSD-vel dúsítása.

Ha csak egyszeri utazásra akarjuk küldeni a budapestieket, ahhoz is kéne legalább egy kilót beleszórni, mondjuk délelőtt, akkor a reggeli és esti fürdést mégsem LSD-ben abszolválja Budapest népe, de aki ebéd után megszik egy pohár vizet, máris jól érzi magát.

Abban viszont biztos vagyok, hogy akár egy kiló LSD keresleti többlet megjelenése a piacon sokak érdeklődését felkeltené.

(2) a víztisztítók egyik fontos minőségellenőrzési paramétere a kimenő víz szervesanyagtartalma, spéci és nagyon érzékeny műszerekkel mérik (ahhoz hasonlóakkal, amelyeket a nemzetközi űrállomáson is használnak a recirkulált víz tisztaságának ellenőrzésére). szerintem ez a műszer észrevenné a beadagolt LSD-t, nem specifikusan az anyagot, de azt igen, hogy megugrott a szervesanyag-tartalom.

(3) az ivóvíz kezelés során hasznát vegyszerek (klór és ózon) valószínűleg lebontják az LSD-t, így aztán az egész projekt valószínűleg pocsékba megy.

Rövid dióhéjban ennyi jutott eszembe, hogy képzavarnál maradjak :)

elemes 2016.09.01. 14:52:18

@Hóhér az utolsó barátod:

A gyűlöletbeszéd egyébként pártfüggetlenül gyűlöletbeszéd, ezért aztán akkor sem tudok egyetérteni veled, ha nem támogatom a fidesz mostani propagandájának módszereit.

elemes 2016.09.01. 14:56:03

@ijontichy:

Ez is biztosan így van, de most kicsit hajba kaptam, ez a blog (kivételesen) nem a fidesz kontra migránssimogatók köré csoportosul, hanem a kríziskommunikációval foglalkozik, és már az iménti gondolatkisérletem is túllépte a témát.

***

Kríziskommunikációban az állatorvosi lovat szerintem a paksi atomerőmű vágta le 2003 májusában, lényegében mindent elrontottak, amit csak lehetett.

Vas Dora 2016.09.01. 15:01:40

@elemes: Nagyon köszönöm, hogy ennek utánanéztél. Ha most végiggondolom ezeket a hatalmas számokat, akkor az ivóvíz lsd-s fölturbózása még nagyobb blődség, mint elsőre tűnik.

elemes 2016.09.01. 15:13:44

@VasDora:

...de (visszatérve a kályhához) ha a vízművek ilyen részletes választ ad, vagy legalábbis oszt szét az újságírók között, hogy dolgozzanak belőle, annak vajon lenne értelme? Mert a kevesebb néha több, legalábbis (mifelénk) ha kínos esemény történik, akkor leginkább arra törekszik a vezetés, hogy a minimális keresztmetszetet mutassuk a külvilágnak.

Vas Dora 2016.09.01. 15:37:54

@elemes: Szerintem a vízműveknek ebbe az egészbe hiba volt beleállni. De ha már beleálltak, akkor viszont nem kommunikálni az emberekkel, még nagyobb hiba. A legtöbb helyzetben valóban a lehető legjobb, ha nem kommunikálunk kifelé, csak annyit és akkor, amennyit muszáj.
De ha már bármit kimondunk, az olyan legyen, ami mellett ki tudunk tartani.
Aki tovább képes egy krízishelyzetben következetesen, ugyanazt az álláspontot sziklaszilárdan képviselni, az lesz hiteles.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.09.01. 16:25:40

@elemes: még mindig nem érted a lényeget. Pont az a poén ezekben a reklámokban, hogy képtelenség amit írnak.
Kábítószerekhez nem értek, így amit írsz, az csak megerősíti ezt az egészet.
süti beállítások módosítása